V posledních dvou letech během covidové pandemie trávíme spoustu času doma. Mnoho z nás uklidilo a zrekonstruovalo své příbytky nebo se vrátilo ke svým dávno zapomenutým koníčkům. Nenapadá vás, čím byste si ještě mohli ukrátit volnou chvíli? Vyzkoušejte naše tipy.

Horory podle skutečné události potěší milovníky nadpřirozena

Existují dva druhy lidí – jedni se rádi bojí, vyprávějí si duchařské historky a z filmů vyhledávají ty strašidelné, a ti druzí naopak. Pokud patříte do první skupiny, vyzkoušejte horory podle skutečné události. Tyto mrazivé filmy jsou děsivé nejen samy o sobě svým námětem, ale další rozměr jim dodává inspirace skutečným příběhem. Mezi nejznámější horory podle skutečné události patří Záhada Blair Witch, Vymítač ďábla nebo ikonické Čelisti režiséra Stevena Spielberga.

Mozek procvičí logické hádanky i výpočet procent

Systematicky procvičovat mozek má spoustu výhod, cvičení zlepší paměť a poslouží také jako prevence proti Alzheimerově chorobě. Nemusíte se ale spoléhat jen na speciální zapeklité úlohy, mozkovou činnost podpoří i běžné matematické úlohy, jako je výpočet procent nebo sčítání velkých čísel. Dobře zvládnutý výpočet procent nám pomůže také v běžném životě, například při počítání úroků půjčky nebo abychom zjistili, jestli je ta kachna v akci opravdu výhodná koupě.

30ti denní výzva pro štíhlejší a zdravější tělo

Začít pracovat na hezčím a zdravějším těle můžeme kdykoliv, jen najít tu správnou motivaci může být někdy problém. Pokud je to i váš případ, může vám pomoci 30ti denní výzva. Její kouzlo spočívá v tom, že vás donutí nějakou činnost opakovat 30 dní v řadě. Během té doby byste si měli vybudovat návyk, díky kterému budete v činnosti pokračovat nadále i bez výzvy.

30ti denní výzva se přitom může týkat cvičení (populární je 30ti denní výzva na procvičení břicha, stehen nebo celého těla, před pár lety byla velmi oblíbená také 30ti denní výzva trenérky celebrit Jillian Michaels), ale i zdravého jídelníčku. Vyzkoušet můžete zdravé pomazánky nebo některou z populárních diet (keto dieta nebo zdravotní šetřící dieta, která odlehčí játrům).

Začněte vařit (nejen zdravé pomazánky)

Čas doma mnozí z nás trávili také v kuchyni. Díky nutnosti nasytit celou rodinu se vaření stalo spíš nepříjemnou povinností, než vítanou kratochvílí. Možná tedy přichází chvíle to změnit a dát vaření novou šťávu. Na internetu i v kuchařkách jistě najdete spoustu receptů, u jejichž čtení se vám budou sbíhat sliny.

Pokud patříte spíš mezi kuchaře-začátečníky, můžete vyzkoušet zdravé pomazánky ze zeleniny (např. avokáda, mrkve nebo ředkviček), pro zkušenější bude výzvou třeba kachna v akci v oblíbených potravinách. Obě varianty mohou být vítanou změnou pro chuťové buňky i zdravý jídelníček.