Když zaměstnanec tráví většinu pracovní doby tím, že sedí u počítače, tělu to opravdu neprospívá. Je totiž vystaveno velké zátěži, která se může s časovým odstupem projevit s zdravotními problémy, například bolestmi zad. Nejčastěji se však jedná o bolestí šíje či beder.

Nejdůležitější je správně sedět u stolu. Ani to vás ale stoprocentně neochrání před problémy. Kamenem úrazu je, že ne každý ve správné poloze vydrží sedět celý den. Dobrý nápad je tedy vyvinout alespoň minimální fyzickou již během pracovní doby. Můžete například vyzkoušet se každou hodinu zvednout od stolu a skočit si pro pití, svačinu či třeba k tiskárně. Nebo se minimálně na chvíli zvednout a lehce se protáhnout. Probudíte tak svoje tělo a zároveň okysličíte lépe mozek. Dále je užitečné si pracovní prostor vyvětrat a pustit si tak do místnosti čerstvý vzduch.

Zaměstnavatelé připravují program

Část zaměstnavatelů se dokonce rozhodla pro zaměstnance pořádat tzv. dny zdraví. V takových dnech svým zaměstnancům poskytuje různé workshopy, semináře nebo jiný program, který se přímo týká zdravého životního stylu a kondice.

Méně je někdy více

Obecně se situace v České republice zlepšuje. Češi si svého zdraví očividně váží čím dál tím více. V metropolích tomu přispívá i větší množství míst, které jsou určené ke sportu. Lidé tak mají možnost si buď zasportovat sami nebo s doprovodem. Pokud jste ale donedávna neměli aktivní styl života, není dobrý nápad se hned vrhnout do intenzivního cvičení. Tělo potřebuje nějaký čas, aby se na zátěž adaptovalo. Tudíž začněte raději pomalu, ať si zbytečně neublížíte.