Kolik z vás se hned po vstávání neobejde bez šálku horké kávy? Není pochyb o tom, že šálek kávy dodá vašemu tělu tolik potřebnou energii a okamžitou vzpruhu, aby se dalo do pohybu. Pokud jste milovníkem kávy, možná si myslíte, že o ní víte všechno, ale nemusí to být pravda.

Už jste slyšeli o zelené kávě? Tento typ kávy vyvolal velký rozruch. Pokud si nejste vědomi úžasných zdravotních výhod, které nabízí, včetně hubnutí, tento článek je pro vás povinnou četbou:

Co je zelená káva?

Zelená kávová zrna jsou semena kávových plodů, která nejsou pražená jako běžná káva. Zelená kávová zrna mají vyšší množství kyseliny chlorogenové, která má řadu zdravotních výhod. Množství této sloučeniny se snižuje, když kávu pražíte a připravujete je jako to, co obvykle konzumujeme.

Kyselina chlorogenová v kávě působí jako antioxidant, který pomáhá při hubnutí, pomáhá kontrolovat vysoký krevní tlak a udržovat hladinu cukru v krvi. Stejně jako zelený čaj se i zelená káva stává oblíbenou právě při hubnutí. Zelená káva neobsahuje žádné mléko ani cukr.

Zelená káva na hubnutí

Podle studie zveřejněné v Indian Journal of Innovative Research and Development je kyselina chlorogenová v zelené kávě zázračnou součástí, která napomáhá hubnutí. Pomáhá zejména rozpouštěním nežádoucího tuku v těle a podporuje tak hubnutí. Zde jsou další tři způsoby, jak vám zelená káva může pomoci při hubnutí:

Podpoří váš metabolismus

Všichni víme, že čím rychlejší je metabolismus, tím více hubneme. Kyselina chlorogenová pomáhá zvyšovat bazální metabolickou rychlost (BMR), která snižuje uvolňování glukózy z jater do krevního řečiště. Potom místo glukózy začne vaše tělo spalovat přebytečný tuk, což nakonec vede ke ztrátě hmotnosti.

Snižuje vaši chuť k jídlu

Pokud je viníkem vašich kil navíc přejídání, musíte zkusit zelenou kávu. Popíjejte zelenou kávu, působí jako přirozený prostředek na potlačení chuti k jídlu. Pomáhá kontrolovat vaše chutě a tím zabraňuje přejídání. Pravidelná konzumace zelené kávy také blokuje spotřebu tuků a sacharidů v těle. Pití zelené kávy snižuje vstřebávání cukru ve vašem tenkém střevě. To zase vede k menšímu množství cukru v těle, který je k dispozici k ukládání jako tuk.

Nejlepší čas na zelenou kávu

I když zelenou kávu můžete konzumovat kdykoli během dne, je nejlepší ji konzumovat hned po jídle. Je to proto, že vaše hladina cukru v krvi stoupne po příjmu bílkovin a sacharidů. Konzumace zelené kávy může pomoci tím, že zabrání náhlému nárůstu a udržuje hladinu cukru v krvi. Pro zvýraznění chuti kávy můžete přidat trochu medu nebo skořice – pak ale snížíte účinek nápoje.

Koupí zelené kávy pomůžete i jiným

Zelená káva nemusí ale pomoci jen vám. Nákupem kávy Mountain Gorilla jde část peněz na záchranu horských goril, takže z vaší ztráty kil navíc může těžit i ohrožený druh.