Za poslední rok jsme všichni museli totálně překopat své zvyky. Volný čas trávíme jinak než v minulosti, už jen proto, že všechny kulturní a společenské aktivity jsou zakázané. Změnil se také náš jídelníček, protože restaurace, ale i jídelny a kantýny jsou zavřené a vydávají maximálně jídlo s sebou. Pokud tedy nejsme na home office a chodíme do práce, obvykle se také stravujeme jinak než před rokem. A kombinací všech těchto faktorů jsou často způsobeny potíže s udržením zdravé váhy, které trápí řadu žen.

Nezapomínejte pít

Zatímco v zaměstnání je pauza na napití vítaným zpestřením rutiny, a to bez ohledu na to, na jaké pozici pracujete, většina čtenářek našeho magazínu nyní pracuje z domova. Namísto krátkých setkání u kávy či čaje v kuchyňce si tak doma jen rychle odskočí uvařit kávu a dál pitný režim příliš neřeší. Ne že by káva byla dobrým základem správného pitného režimu, naopak, ale při cestách do kuchyňky obvykle nezapomínáme na sklenici vody.

Statistiky nicméně dokládají, že při práci z domova na hydrataci zapomínáme. Vysvětlení může být celá řada, většina z nás však primárně nepociťuje pocit žízně. I proto, že během pracovního dne, ve kterém necestujeme do práce a z práce, vynakládáme jen minimum pohybu a naše tělo nám nevysílá signály, že bychom se měli napít. Přestože nedostatek tekutin se neslučuje s pravidly zdravé výživy.

Dehydratace brání hubnutí

Nedostatek tekutin přitom způsobuje vázání soli a dalších látek v těle, a tím brání hubnutí, případně udržení si zdravé váhy. Pít přitom nemusíte pouze vodu, přestože ta je pochopitelně pro tělo nejzdravější. Můžete se inspirovat nejnovějšími trendy a svůj pitný režim zpestřit netradičními zdravými nápoji, které vám budou opravdu chutnat. Mohou to být například:

  • Speciální zelené čaje, například matcha
  • Nápoje ze zeleného ječmene
  • Kombucha